Ebebek Mağazacılık (EBEBK) bilançosu açıklandı. Paylaşılan bilançoda, 2023 yılının üçüncü çeyreğinde Türkiye’de ebebek mağazalarında satılan toplam ürün adedi 2022 yılının aynı dönemine göre %5 artışla 18.019.374 olarak gerçekleşirken, 2023 yılının ilk 9 ayında ise bu adet 2022 yılının aynı dönemine göre %15 artışla 52.243.412 olarak gerçekleştiği belirtildi.

Özetle şirketin 2023/9 finansal tablosuna göre;

Çeyreklik net kâr 104,6 Milyon TL

2022/6 - 2023/6 (+%47)

71 Milyon TL - 104,6 Milyon TL

2023/6  - 2023/9 (+%103)

51,5 Milyon TL - 104,6 Milyon TL

ebebk fintables

Hasılat %92 artarak 2,5 Milyar TL’ye Ulaştı

2023 yılının üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı çeyreğine göre hasılatımız %92 artış göstererek 2,5 milyar TL’ye ulaştı. Bu artışta mağaza sayımızın artması ve artan satış adetleri etkili oldu. Yılın ilk 9 ayındaki satış gelirleri ise %107 artarak 6,3 milyar TL’ye ulaştı.

Brüt kar, yılın üçüncü çeyreğinde %112 artışla 1,0 milyar TL’ye yükselirken brüt kar marjı ise 390 baz puan iyileşme göstererek %40,5’e çıktı. Bu artışın en önemli sebebi, artan finansman maliyetleri sebebiyle yükselen vadeli alımlara ilişkin finansman giderleri etkisidir. Vadeli alımlara ilişkin finansman giderleri, esas faaliyetlerden diğer giderler kalemi altında sınıflanmaktadır.

Yılın ilk 9 ayında brüt kar %121 artışla 2,3 milyar TL’ye çıkmıştır. Aynı dönemde brüt kar marjı ise; 230 baz puan artışla %36,5’e yükselmiştir.

Üçüncü Çeyrekte 232 Milyon TL Esas Faaliyet Karı Kaydedildi

2023 yılının üçüncü çeyreğinde esas faaliyet karı %71 artışla 232 milyon TL’ye ulaşmıştır.

Esas faaliyet kar marjı ise 110 baz puanlık azalışla %9,3 olarak gerçekleşmiştir. Bu azalış incelendiğinde bir önceki döneme göre önemli farklılık gösteren kalemler aşağıdaki gibidir:

Limak Çimento Halka Arz Sonuçları Açıklandı! LMKDC Kaç Lot Verdi? Limak Çimento Halka Arz Sonuçları Açıklandı! LMKDC Kaç Lot Verdi?

• Personel giderlerinin hasılata oranı %10,4’ten %12’ye yükselmiştir. Bu yükselişin ana sebepleri Temmuz 2023’ten itibaren geçerli olan %34’lük asgari ücret artışının tüm çalışanların ücretlerine yansıması ve yurt dışı yatırım projelerinde çalışmak üzere istihdam edilen personel sayısının 2022 yılına göre artış göstermesidir.

• Enerji giderlerinin hasılata oranı %2,0’den %1,2 seviyesine inmiştir.

• Reklam giderlerinin hasılata oranı değişen dijital pazarlama stratejisi sonucunda %1,9’dan %1,5’e azalış göstermiştir. Yılın ilk 9 ayında ise esas faaliyet karı %105’lik artışla 467 milyon TL’ye ulaşmış, esas faaliyet kar marjı ise 2022 ile paralel olarak %7,4 olarak gerçekleşmiştir.

FAVÖK %122 artışla 473 Milyon TL Seviyesine Ulaştı

2023 yılının üçüncü çeyreğinde FAVÖK bir önceki yılın aynı dönemine göre %122 artarak 473 milyon TL’ye ulaşmıştır. Aynı dönemde FAVÖK marjı ise 250 baz puan artışla %19’a yükselmiştir.

Bu artışın en önemli sebebi, brüt karlılıkta yaşanan artış ve verimlilik odaklı satın alma stratejileriyle sınırlanan operasyon giderleridir. Yılın ilk 9 ayında ise FAVÖK %128 artışla 949 milyon TL’ye ulaşmış olup FAVÖK marjı ise %13,6 seviyesinden %15 seviyesine yükselmiştir.